سازمان لیگ تبلیغات دور زمین بازیهای لیگ را انحصاری کرد !
فدراسیون فوتبال در دستورالعملی جدید، حق تمام تبلیغات محیطی در لیگ برتر (تبلیغات دور زمین) را به سازمان لیگ واگذار کرده است. این موضوع با انتقاد برخی باشگاهها روبرو شده که معتقدند این اقدام غیرقانونی است.
کارگروه نظارت بر قراردادها، در دستورالعمل ابلاغی خود به باشگاهها، قانونی را گنجانده که براساس آن تمام حق تبلیغات محیطی در انحصار سازمان لیگ قرار میگیرد.
به گزارش تسنیم، دستورالعمل نظارت بر قراردادها و سقف بودجه باشگاهها امروز (یکشنبه) به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال به باشگاهها ابلاغ شد. این دستورالعمل در تاریخ ۲۱ خردادماه به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رسیده و تغییراتی در قوانین حاکم بر فوتبال ایران ایجاد کرده است.
عصر ایران نیز گزارش داده که در این دستورالعمل، تغییراتی نسبت به دستورالعمل فصل گذشته مشاهده میشود که برخی از آنها جای بحث دارد. به طور مثال، ماده ۴۱ این دستورالعمل میگوید: «مستند به ماده ۴ آئیننامه سازمان لیگ و بندهای یک و دو ماده ۲۲ آئیننامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران، سازمان لیگ میتواند اقدام به عقد قراردادهای تجاری نماید و این قراردادها از سوی باشگاهها لازمالاجرا است. تا زمانی که باشگاهها در لیگ برتر حضور دارند، باید آن را رعایت کنند. کلیه حقوق تبلیغات در استادیومهای مسابقات متعلق به سازمان لیگ است و با استناد به ماده ۲۲ آئیننامه برگزاری مسابقات، کلیه باشگاههای حاضر در لیگ برتر و دسته اول ملزم به رعایت قراردادهای مالی، تجاری، بازرگانی، رادیو و تلویزیون، مخابراتی، دیجیتالی و سایر موارد مرتبط مالی و تجاری سازمان لیگ هستند.»